Thursday, April 5, 2007

Astept si-mbatranesc.


Inca o dimineata.Ma uit in oglinda.Iar eu.Da' cine 'oi vre' sa fie - mi-ar spune unii.As raspunde simplu si calm:cineva.Ma duc amortit dar nu de oboseala, ci mai degraba de un fel fel de sila, spre ceasca de cafea rece ce ma asteapta pe masa din bucatarie.Imi amintesc ziua de ieri.Cineva mi-a spus ca par batran.cat de batran poti sa pari la 20 de ani?-ma intreb eu.Apoi cu groaza imi amintesc momentul in care o persoana pe care nu o mai vazusem de cateva luni imi spune:"Omule ai imbatranit!".Trist dar adevarat.Asa va rog doamnelor si domnilor cedati'mi locul in autobuz.Cedati-mi si un loc de veci pe care sa-l impart cu batranetea mea.In ironia mea cretina pricep si eu ce-nseamna batranetea.Batranetea nu inseamna sa fii batran ci sa fii saturat de ceva in asa hal incat sa-ti dea acea privire blanda si calma.Inseamna sa poti savura un pahar cu vin ca si cum ar fi ultimul dar sa fii tot timpul sigur ca nu va fi ultimul.Batranetea inseamna intelepciune.Dar nu ceea ce inteleg noi tinerii prin intelepciune ci mai degraba un copil ar avea sanse mai mari decat noi sa perceapa corect intelepciunea unui batran.Dar noi le tragem batranilor cate un "label" in frunte ca si cum ar fi vreun fel de ciudati.Cand e ultima oara cand ati oferit locul cuiva?Dar cand v'ati certat cu cineva pentru un loc?Si dvs. cati ani aveti stransi in sacul vietii pana acum?... atata timp cat mai aveti juma de sac gol si nu ati umplut sacul de ani va rog incercati sa-mbatraniti pentru o clipa cu mine.Am 20 de ani.Sunt batran dar liber.In mintea mea.

No comments: